Krokomierz - Pomocnik W Dojściu Po Zdrowie

Krokomierz - Pomocnik W Dojściu Po Zdrowie
0głosowanie
1 2 3 4 5
Dziękujemy za oddanie głosu w tym artykule

Jak  działa krokomierz ?

Krokomierz nazywany również pedometrem to niewielki elektroniczny przyrząd mierzący aktywność fizyczną podczas marszu przy pomocy czujnika. Sensor reaguje na każdy wstrząs powodowany ruchami ciała. Aby wykonał prawidłowe pomiary, należy do jego pamięci wprowadzić dodatkowe informacje m.in. swój wzrost i wagę ciała. W podstawowej wersji ukazuję liczbę wykonanych kroków, pokonany dystans oraz ilość spalonych kalorii w trakcie każdego treningu. Na podstawie wyświetlonych danych bez problemu można ocenić poczynione postępy, a także zapisać wyniki w dzienniku treningowym.

Gdzie przypiąć krokomierz ?

Pedometry różnią się sposobem noszenia oraz oferowanymi funkcjami:

- krokomierze na rękę z zegarkiem – są to zegarki sportowe wyposażone w licznik kroków. Dodatkowo posiadają m.in. funkcję pomiaru międzyczasów, stoper, timer, licznik spalonych kalorii oraz podświetlany ekran umożliwiający odczytanie wyniku w ciemności.

- krokomierze naręczne, sportowe (na rękę, bez zegarka) - są popularne zwłaszcza wśród grotołazów oraz osób uprawiających wspinaczkę górską, gdyż dodatkowo posiadają kompas, wysokościomierz i ciśnieniomierz. Natomiast nie mają licznika kalorii.

- krokomierze przypięte do paska - są niewidoczne pod ubraniem np. długą bluzką. Mają znacznie mniej funkcji niż pedometry naręczne. Niektóre modele zostały wyposażone w radio lub port USB umożliwiający przeniesienie danych z krokomierza do komputera.

Przetestuj swoją aktywność

Mnóstwo ludzi w ciągu dnia nie wykonuje zalecanej przez WHO ilości kroków. Zamiast chodzić korzystamy z wind, parkujemy blisko domu, miejsca pracy i sklepu, a telewizor włączamy pilotem. W efekcie chorujemy m.in. na cukrzycę, otyłość, nadciśnienie tętnicze oraz bóle głowy. Warto więc wyjść do parku na spacer i przy pomocy krokomierza. sprawdzić swoją formę, a gdy jest kieska - poprawić ją. Początkowo nie wyznaczaj sobie ambitnego, wygórowanego planu działania. Zacznij maszerować, najlepiej z przyjaciółmi, przez pół godziny, potem wraz z upływem dni stopniowo wydłużaj czas i dystans treningu. Zyskasz zdrowie oraz doskonałe samopoczucie. 

Krokomierz korzystny dla zdrowia

Aby cieszyć się dobrym zdrowiem Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca wykonywanie 10.000 kroków dziennie czyli przejście ok. 8 kilometrów. Regularny i szybki marsz to doskonały trening, zwłaszcza dla osób z dużą nadwagą, a doskonałą zachętę do treningów stanowi krokomierz. Jest też nieodzownym gadżetem m.in. dla miłośników spacerów, biegania, nordic walkingu, aerobiku, ćwiczeń na stepie czy też stepperze.

 

Pamiętaj o termoaktywnej bieliźnie.

 

Każdy wysiłek fizyczny powoduje wzrost temperatury naszego ciała. Zaczynamy się pocić, a wilgotna skóra szybko ulega otarciom i odparzeniom. Łatwo się wówczas przeziębić.

Na jesień oraz zimę zalecamy bieliznę termoaktywną z grubszej dzianiny. 




 


Komentarze

There is no comment

Zostaw komentarz

Podaj swoje imię
Wpisz swoje imię
Wpisz swój adres e-mail, nie wykorzystujemy publicznie tego maila
Jak chcesz to podaj swoją stronę www
Wpisz swój komentarz
Wpisz powyżej kod captcha