Trener personalny. Dlaczego warto o tym pomyśleć

Trener personalny. Dlaczego warto o tym pomyśleć
0głosowanie
1 2 3 4 5
Dziękujemy za oddanie głosu w tym artykule

Ćwiczenia z własnym trenerem

Trening personalny często nazywany osobistym to zestaw ćwiczeń fizycznych opracowany dla konkretnej osoby. Jest indywidualnie dopasowany do stanu zdrowia ćwiczącego oraz wybranego przez niego celu np. wzmocnienia mięśni kręgosłupa lub brzucha. Prowadzi go wykwalifikowany specjalista-trener, który podczas zajęć towarzyszy swojemu podopiecznemu. Skupia się tylko na nim i jego oczekiwaniach, a nie jak w sesjach grupowych, na wszystkich uczestnikach.

Zalety treningu osobistego

Wielu trenerów osobistych zatrudniają siłownie, ale sporo też założyło własne firmy. Taki trener posiada wiedzę o budowie ciała, rehabilitacji, dietetyce, odnowie biologicznej i procesach zachodzących w organizmie człowieka podczas wysiłku. Dzięki temu fachowo udzieli pierwszej pomocy podczas  kontuzji, doskonale ułoży kompleksowy program treningowy oraz odpowiednią dietę, uwzględniającą upodobania żywieniowe zainteresowanych. W trakcie pierwszego spotkania instruktor zawsze wykonuje pomiary wagi, wzrostu, obwodu ciała, poziomu tkanki tłuszczowej i mięśniowej ćwiczącego, które będą powtarzane raz na dwa tygodnie. W zależności od możliwości sportowca oraz tego, co chce osiągnąć np. schudnąć lub wymodelować ciało, ustala ilość i czas tygodniowych spotkań. Zajęcia mogą się odbywać na siłowni, basenie, korcie tenisowym lub ścieżkach rowerowych.

Głównym problemem osób, ćwiczących bez trenera osobistego jest zła technika oraz kłopoty z prawidłowym rozłożeniem sił. Najczęściej popełniane są błędy techniczne, czasami kończące się kontuzją zwłaszcza mięśni, kolan i barków. Dlatego podczas zajęć instruktor monitoruje ćwiczącego, a także mu doradza np. po ciężkiej dniówce w pracy może zmniejszyć intensywność treningu. Kolejną zaletę bezpośredniej pracy z trenerem stanowi motywacja. W trudnych chwilach instruktor nie pozwoli swojemu podopiecznemu poddać się  i pomoże uwierzyć w sukces.

Wady treningu personalnego: 

Bezsprzecznie znacznie szybciej widać efekty ćwiczeń po treningach personalnych niż grupowych. Jednak do korzystania z indywidualnego treningu odstraszają wysokie koszty.  Często cena jednego personalnego spotkania z trenerem jest  znacznie wyższa niż wartość miesięcznego karnetu na siłownię lub do klubu fitness. Przykładowo  za miesięczne grupowe zajęcia z aerobiku należy zapłacić  ok. 150 zł. Natomiast za spotkania z własnym instruktorem aż ok 1200 zł.

Trener z sieci

O wiele tańsze i coraz bardziej popularne stają się treningi personalne prowadzone online. Preferują je osoby, które nie lubią ćwiczyć na siłowni i w parku oraz mieszkające w małych miejscowościach, gdzie  nie ma zbyt wielu klubów fitness. Są również doskonałe dla osób nieśmiałych i otyłych, które w publicznych klubach często czują się skrępowane. Zdalna współpraca z e-trenerem polega na stosowaniu wybranych przez niego ćwiczeń, diety oraz cotygodniowych fotorelacjach. Wszystkie pomiary ciała i zdjęcia ćwiczący wykonuje sam, a następnie przesyła je e-mailem instruktorowi. Korzystając z takiego treningu chętny nie musi dopasowywać swojego czasu do sztywnych ram grafiku siłowni lub ustalonych spotkań z trenerem personalnym. Wykonując ćwiczenia korzysta m.in. ze skakanki, hantli, piłek czy też hula-hop. Jedyną wadę stanowi mała przestrzeń. Nie każdy posiada duży dom więc istnieje duża możliwość uderzenia o zwisający żyrandol  lub meble.

Pamiętaj o termoaktywnej bieliźnie

Każdy wysiłek fizyczny powoduje wzrost temperatury naszego ciała. Zaczynamy się pocić, a wilgotna skóra szybko ulega otarciom i odparzeniom. Łatwo się wówczas przeziębić. Aby tego uniknąć warto stosować bieliznę termoaktywną. Bielizna ta odprowadza pot pozostawiając skórę suchą nawet podczas intensywnego wysiłku. Polecamy majtki, staniki, body, skarpetki oraz  kombinezony na całe ciało.

 

Rodzaje treningów personalnych:

- specjalistyczne np. dla maratończyków, kulturystów itp.;

- dla kobiet w ciąży, po połogu;

- dla osób niepełnosprawnych;

- dla dzieci z wadami postawy lub nadwagą;

- dla rekonwalescentów;

- treningi modelujące sylwetkę oraz redukujące tkankę tłuszczową;

- treningi z przyrządami dla podtrzymania formy:

Komentarze

  • Avatar

    Daniela says :

    2017-06-28 12:08:39

    Zobaczcie zbiór największych zalet treningu personalnego. Naprawdę warto przeczytać!

    http://lepszytrener.pl/blog-trenera/dlaczego-warto-czyli-poznaj-zalety-treningu-personalnego

  • Avatar

    Robert says :

    2017-03-31 10:24:30

    Trening personalny to super sprawa, dla mnie to był jedyny sposób na zmotywowanie się do ćwiczeń bo potrafiłem udawać, że nie pamiętam o posiadaniu karnetu na siłkę, polecam Patryka Zandeckiego, zna się na rzeczy.

Zostaw komentarz

Podaj swoje imię
Wpisz swoje imię
Wpisz swój adres e-mail, nie wykorzystujemy publicznie tego maila
Jak chcesz to podaj swoją stronę www
Wpisz swój komentarz